No Show bij praktijkondersteuner GGZ

Niet verschenen zonder bericht 

Het komt steeds vaker voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken.Met ingang van 27-01-2022 hebben wij daarom, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV), een ‘no-show’ tarief ingevoerd.

U ontvangt eerst een waarschuwingsnota. Indien u hierna voor een tweede keer niet komt op een afspraak, ontvangt u een definitieve nota.

In de tijd dat u reserveert kan iemand anders geholpen worden. De praktijk wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. U wilt met uw medische klacht  ook zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door uw afspraak op tijd telefonisch af te zeggen.

Kunt u niet op uw afspraak komen? Meldt dit dan uiterlijk 1 werkdag van tevoren (maandag t/m vrijdag) telefonisch bij de assistente. Er wordt dan géén no-show tarief berekend.

U ontvangt de rekening met het te betalen bedrag per post thuis. Indien de rekening voor een volgende afspraak nog niet is betaald, dan moet u het bedrag contant en gepast aan de balie afrekenen voordat de afspraak door kan gaan.

Extra informatie: uw zorgverzekeraar vergoedt de no-show factuur niet.